1. året

Foto: Carl-Erik Eriksson, Trondheim kommune

Bli utrustet for livet

BYGGE

Bygg livet ditt solid! Vi utruster deg til å takle livets utfordringer, styrke selvilliten og selvkontrollen og bygge sunne relasjoner. Du vil få et mer positivt syn på livet og bli mer glad og takknemlig.

Temaer

Noen av temaene vil være:

• Hvordan lese Guds Ord
  • Rettferdigjørelse
  • Identitet i Kristus
  • Gud som Far
  • Grunnvollen i den Kristne tro
  • Kreativ evangelisering
  • Trosforsvar
  • Hensikten med Den Hellige Ånds kraft
  • Karakterbygging
  • Familie og ekteskap
  • Bibelens bøker
  • Hvordan hjelpe mennesker i nød og starte hjelpearbeid
  • Livsmestring og traumeprosesser
  • Lær å be
  • Hva er misjon
  • Endetiden
  • Økonomi forvaltning og givertjeneste
  • Skaperverket – blitt til ved en tilfeldighet eller designet av en mektig Skaper?

inspirere

Opplev lidenskap, varme hjerter og omsorg. Bli inspirert til å bety en forskjell for andre! Kristne er kjent for å drive mye sosial virksomhet innen rusomsorg, integreringsarbeid og utdanning.

trene

Gjennom å praktisere nestekjærlighet og jobbe i team blir du inspirert til å bidra i samfunnet. Prøv ulike roller, slik at du blir klar over hvordan du kan bidra i arbeidslivet og frivillig arbeid.

Pris

Skoleåret: 16.000,- (8000,- pr. semester). Vi er den nest rimeligste bibelskolen i landet.

Studietur: Frivillig, men anbefales! I 2024 kunne elevene velge mellom en skoletur til Thailand (25.000 kr) eller Latvia (2.500 kr). I kommende år vil vi også tilby en skoletur med en makspris på 2.500 kr.

Godkjent for støtte fra Statens Lånekasse. Les hvordan du søker og hvor mye du kan få.

På slutten av skoleåret vil du motta et vitnemål med karakterer.

Opplev Guds Ords forvandlene kraft!

Skoledagen

Bønn og lovsang: 09:00-10:30

Undervisning: 10:30-12:00

Lunch: 12:00-12:40

Undervisning: 12:40-14:00

Praksis en dag i uken i vårsemesteret

Nyhet: Velg ditt fokusområde

Vi starter hver dag med bønn og lovsang. Denne tiden får best score på alle evalueringer fra elevene. Fantastisk start på dagen med bønn og lovsang i Hans nærvær!

I hovedsak består undervisningen av forelesninger, men midt på dagen og etter skoletid er det gruppesamtaler. I forbindelse med turer, arrangementer og praksis jobber vi i team.

I vårsemesteret har du selv mulighet for å foreslå en ønsket praksisplass.