Norges beste studieby?

Trondheim har flere ganger blitt kåret til Norges beste studieby i nasjonale undersøkelser av studentenes trivsel og helse. Hele 91 prosent oppgir at de trives. Mange velger å studere i Trondheim nettopp av denne grunnen. Det er særlig kollektivtilbudet og boligtilbudet som skårer bra.

Studentmiljøet i Trondheim er veldig engasjerende med mange aktiviter av og for byens 30 000 studenter. Dette skaper godt samhold og gjør det lettere å bli kjent med andre studenter. Kjente band, særlig norske, har jevnlig konserter i Trondheim.

Når du skal lete etter hybel kan det være verdt å sjekke Finn.no og Hybel.no. Å ha vei til skolen og til sentrale steder i byen kan spare deg tid og gjøre det lettere å møte venner. Singsaker, Elgeseter, Øya og Lerkendal er derfor områder som kan anbefales. Du kan lese mer om hva du kan oppleve i Trondheim i artikkelen Topp 10 ting å gjøre i Trondheim.

Kilder

Bildene er hentet fra Trondheim kommunes fotoarkiv og gjenbrukt med tillatelse. Fotografer er Carl-Erik Eriksson og Geir Hageskal.

|

“Dersom to av dere her på jorden blir enige om å be om noe, hva det enn er, skal de få det av min Far i himmelen. For hvor to eller tre er samlet i mitt navn, der er jeg midt iblant dem.

— Matt 18:19-20